Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Το αντίδοτο  είναι,  να ενεργοποιηθούν οι  ανθρώπινες σχέσεις, τα αληθινά συναισθήματα και η αισιόδοξη διάθεση μας.
 http://www.tovima.gr/themes/1/default/media/home/clear.gifΧριστούγεννα 2014… εορτασμός εν μέσω κρίσεως...



Εντός ολίγων ημερών θα εορτάσουμε, όπως κάθε χρόνο, τα Χριστούγεννα  (σύνθετη λέξη της δημοτικής Χριστός + γέννα) δηλώνουν την ετήσια χριστιανική εορτή της γέννησης του Χριστού και κατ' επέκταση το σύνολο των εορτών από της από της παραμονής της Γεννήσεως μέχρι των Θεοφανίων ("Γιορτές των Χριστουγέννων") ονομαζόμενο στη λαογραφία και Δωδεκαήμερο.
Ως γνωστόν της εορτής των Χριστουγέννων προηγείται νηστεία «τεσσαράκοντα ημερών» που αρχίζει από την εορτή του Αποστόλου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου) η οποία χαρακτηρίζεται ως Μικρή Αποκριά, γιατί από την επομένη αρχίζει η νηστεία των σαράντα ημερών για τα Χριστούγεννα, η οποία και λέγεται Μικρή Σαρακοστή. Αυτή η ημερομηνία σε πολλές χώρες της Ευρώπης και Αμερικής θεωρείται ως έναρξη των εορτών των Χριστουγέννων.
Η Υμνολογία  της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας, περιλαμβάνει λαμπρούς ύμνους για τη μεγάλη αυτή εορτή, των διασημότερων υμνογράφων της Εκκλησίας, όπως του Ρωμανού του Μελωδού, Ιωάννου του Δαμασκηνού, κ.ά.
Τα Χριστούγεννα τόσο στην παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας όσο και στη συνείδηση του ελληνικού λαού αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες εορτές τις Χριστιανοσύνης. Στις 25 Δεκεμβρίου, λοιπόν, όλοι οι ανά την Οικουμένη Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα γιορτάσουν με κάθε μεγαλοπρέπεια τη Γέννηση του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Είδη από τις παραμονές των εορτών σε όλη την Ελλάδα τα μικρά παιδιά θα μεταφέρουν από πόρτα σε πόρτα το χαρμόσυνο μήνυμα της Γεννήσεως ψάλλοντας με χαρά τα Κάλαντα των Χριστουγέννων. Ξημερώνοντας  Χριστούγεννα, τα χαράματα θα ακουστούν και πάλι να κτυπούν χαρμόσυνα οι καμπάνες των Εκκλησιών, που θα καλούν τους χριστιανούς να συναχθούν στην Εκκλησία και να αναπέμψουν ύμνους και δοξολογίες στο νεογέννητο βρέφος, του οποίου γιορτάζουμε τα 2014 χρόνια από την έλευση του στη γη. «Δόξα ἐν ὑψίστοις θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις εὐδοκίας» θα ψάλουν όλοι με μια φωνή,  όπως έψαλαν την Αγία εκείνη νύκτα τα αναρίθμητα πλήθη των αγγέλων. Μετά όλοι όσοι προετοιμάστηκαν ανάλογα κατά το διάστημα της μικρής αυτής σαρακοστής, που προηγήθηκε και που τόσο σοφά θέσπισε η εκκλησία, θα μετέχουν του μεγαλειώδους μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας ή όπως είναι γνωστό στη Θεία κοινωνία. Έτσι, λοιπόν, θωρακισμένοι έχοντας λάβει την χάρη και την ευλογία του Θεού στο ξεκίνημα της μεγάλης αυτής μέρας θα συνεχίσουν οι χαρούμενες εκδηλώσεις και γιορτές στα σπίτια και όπου άλλου για να τιμήσει ο λαός με κάθε τρόπο τη μεγάλη αυτή γιορτή.
Όμως,  πέραν των προαναφερθέντων, υπάρχει και η άλλη όψη εορτασμού του δωδεκαημέρου, είναι αυτή με τις λαμπερές διακοσμήσεις και τα φωτάκια σε κάθε γωνιά των πόλεων. Μουσικές από κάλαντα και το αγγλοσαξονικό γέλιο του Άγιου Βασίλη («χο, χο, χο») να ηχούν.  Άνθρωποι που διασκεδάζουν, χορεύουν, πίνουν και κυρίως ψωνίζουν μετά μανίας. Άνθρωποι αγαπημένοι, γελαστοί, ευτυχισμένοι. Χριστούγεννα. Μάλλον έτσι πρέπει να είναι τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με τις επιταγές της διαφήμισης, της τηλεόρασης και των πολύχρωμων περιοδικών.
Όμως  σπάνια είναι έτσι, και όπως εξηγούν οι ειδικοί, σε όλον τον πλανήτη, οι γιορτές αποτελούν στην πραγματικότητα και μια αφορμή για μελαγχολία, η οποία μπορεί να εξελιχθεί ακόμη και σε κατάθλιψη για χιλιάδες συνανθρώπους μας, καθόσον,  επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη, οι θέσεις εργασίας χάνονται και ο οικογενειακός προϋπολογισμός συρρικνώνεται, η «γιορτινή μελαγχολία» μετατρέπεται σε πραγματική... απελπισία.
«Τα Χριστούγεννα αντιμετωπίζονται από την κουλτούρα μας ως μια γιορτή που αυξάνει κατακόρυφα την κοινωνική επαφή. O άνθρωπος υποτίθεται ότι πρέπει να βρίσκεται με αυτούς που αγαπά, να διασκεδάζει, να ανταλλάσσει δώρα και να περνά χρόνο με την οικογένειά του. Έτσι χιλιάδες άτομα που είναι περισσότερο μοναχικά βιώνουν αισθήματα μειονεξίας και αποκλεισμού οποία μπορούν να προκαλέσουν από μια απλή μελαγχολία ως κατάθλιψη, αν υφίσταται το ανάλογο ψυχολογικό υπόβαθρο» όπως εξηγεί ο κ. Π. Σακκάς, αναπληρωτής καθηγητής Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Εν μέσω οικονομικής κρίσης,  όταν η απογοήτευση, το άγχος για το μέλλον και η ανέχεια επικρατούν, δυστυχώς η χριστουγεννιάτικη κατάθλιψη τείνει να μετατραπεί από εξαίρεση σε... κανόνα!
Το αντίδοτο εναντίον αυτής της υπαρκτής επιδημικής κατάστασης, είναι να ενεργοποιήσουμε τις ξεχασμένες  ανθρώπινες σχέσεις, τα αληθινά συναισθήματα και την αισιόδοξη διάθεση μας, στοιχεία τα οποία  μπορούν να μας χαρίσουν και πάλι τα χαρούμενα Χριστούγεννα, όπως τα ζούσαμε παλιότερα,  τα οποία δεν εμπεριείχαν, χλιδή και δεν εξαρτιόντουσαν από  το ύψος των μισθών και των τραπεζικών μας καταθέσεων.
Κλείνοντας όμως ο κύκλος του φετινού  εορταστικού δωδεκαημέρου, κάτι  πρέπει να μείνει στις καρδιές μας και στις καρδιές των απανταχού χριστιανών.
Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο, ο Κύριος άφησε τις δόξες του ουρανού και ήρθε στις δυσκολίες της γης, δίδαξε, βασανίστηκε, σταυρώθηκε, πέθανε και αναστήθηκε για τους ανθρώπους. Τόσο μεγάλη αγάπη έδειξε ο Κύριος στους ανθρώπους χωρίς να περιμένει κάποια ανταπόδοση. Το μόνο που ζητάει είναι η πίστη σε αυτόν. Με την πιστή αυτή και τη σιγουριά ότι ο πλάστης και δημιουργός του Κόσμου θα είναι δίπλα στις δυσκολίες και τα βάσανα του λαού του, όλοι θα πορεύονται στην δύσκολη αυτή εποχή με γαλήνη και ελπίδα. Το μήνυμα αυτό της αγάπης και της ελπίδας που είναι και όλο το νόημα των Χριστουγέννων ας δώσει δύναμη και κουράγιο στον χειμαζόμενο Ελληνικό λαό , που τόσες δυσκολίες πέρασε στο μέλλον, ώστε να ξεπεράσει και αυτή τη δυσκολία. Με αγάπη προς το Θεό και τον πλησίον μας, με προσευχή, νηστεία και ελπίδα όλα θα φαντάζουν πολύ απλά. Όποιος είναι κοντά στο Χριστό και στην Εκκλησία του, ας μη φοβάται τίποτα θα νικήσει με όπλο την αγάπη και πηγή δύναμης του τα μυστήρια.
Θα κλείσω με το παρακάτω Αποστολικό Ανάγνωσμα, περί αγάπης:
μνος τς γάπης

Α
πιστολ Παύλου πρς Κορινθίους (ιβ 27 - ιγ 13)
δελφο, μες στε σμα Χριστο κα μέλη κ μέρους. Κα ος μν Θες ν τ κκλησί πρτον ποστόλους, δεύτερον προφήτας, τρίτον διδασκάλους, πειτα δυνάμεις, ετα χαρίσματα αμάτων, ντιλήψεις, κυβερνήσεις, γένη γλωσσν. μ πάντες πόστολοι; μ πάντες προφται; μ πάντες διδάσκαλοι; μ πάντες δυνάμεις; μ πάντες χαρίσματα χουσιν αμάτων; μ πάντες γλώσσαις λαλοσι; μ πάντες διερμηνεύουσι;ζηλοτε δ τ χαρίσματα τ κρείττονα· κα τι καθ᾿ περβολν δν μν δείκνυμι.
Αδέλφια μου, εσείς όλοι αποτελείτε το σώμα του Χριστού και είσθε μέλη του, όπου ο καθένας έχει τη δική του θέση. Και πρώτα μεν ετοποθέτησε ο Θεός τους αποστόλους, σε δεύτερη θέση τους προφήτες, σε τρίτη θέση οι διδάσκαλοι. Έπειτα ο Θεός άλλους έθεσε να ποιούν θαύματα, άλλους θεραπείες, άλλους να προστατεύουν τους αδυνάμους και ασθενείς, σε άλλους έδωσε χαρίσματα κυβερνήσεως και σε άλλους χαρίσματα ξένων γλωσσών. Δεν είναι όλοι απόστολοι, ούτε όλοι προφήτες, ούτε όλοι διδάσκαλοι. Δεν είναι όλοι θαυματουργοί, ούτε όλοι θεραπευτές, ούτε όλοι ομιλούν και διερμηνεύουν ξένες γλώσσες. Εσείς επιδιώκετε με ζήλο τα καλύτερα χαρίσματα, και για τούτο το λόγο σας δεικνύω μία οδό ανώτερη:
Ἐὰν τας γλώσσαις τν νθρώπων λαλ κα τν γγέλων, γάπην δ μ χω, γέγονα χαλκς χν κύμβαλον λαλάζον. κα ἐὰν χω προφητείαν κα εδ τ μυστήρια πάντα κα πσαν τν γνσιν, κα ἐὰν χω πσαν τν πίστιν, στε ρη μεθιστάνειν, γάπην δ μ χω, οδέν εμι. κα ἐὰν ψωμίσω πάντα τ πάρχοντά μου, κα ἐὰν παραδ τ σμά μου να καυθήσομαι, γάπην δ μ χω, οδν φελομαι.
Εάν υποθέσομε ότι ομιλώ τις γλώσσες των ανθρώπων, ακόμη και των αγγέλων, δεν έχω όμως αγάπη, οι λόγοι μου ακούονται ως χάλκινος κώδωνας ή αλαλαγμός κυμβάλου. Και εάν έχω το χάρισμα της προφητείας και κατέχω όλα τα μυστήρια του Θεού και όλη τη γνώση, και εάν ακόμη έχω όλη την πίστη, ώστε να μετακινώ όρη, δεν έχω όμως αγάπη, δεν είμαι τίποτε. Και εάν διαθέσω τα υπάρχοντά μου στους πτωχούς, και εάν παραδώσω το σώμα μου για να καώ, δεν έχω όμως αγάπη, δεν ωφελούμαι σε τίποτε από αυτές τις θυσίες.
γάπη μακροθυμε, χρηστεύεται, γάπη ο ζηλο, γάπη ο περπερεύεται, ο φυσιοται, οκ σχημονε, ο ζητε τ αυτς, ο παροξύνεται, ο λογίζεται τ κακόν, ο χαίρει τ δικί, συγχαίρει δ τ ληθεί· πάντα στέγει, πάντα λπίζει, πάντα πομένει.
Εκείνος ο οποίος αγαπάει είναι μακρόθυμος κι ανεκτικός, είναι καλωσυνάτος, ευργετικός και ωφέλιμος, δε ζηλοφθονεί, δεν υπερηφανεύεται, δεν φέρεται με αλαζονεία και προπέτεια, δεν πράττει άσχημα, δε ζητεί τα δικά του συμφέροντα, δε ερεθίζεται από θυμό και οργή, δε σκέπτεται ποτέ κακό κατά του πλησίον, ούτε λογαριάζει το κακό που έπαθε από αυτόν. Δεν χαίρεται όταν βλέπει να γίνεται αδικία, χαίρεται όμως όταν βλέπει την αλήθεια να επικρατεί. Η αγάπη τα πάντα ανέχεται, στα πάντα εμπιστεύεται, για πάντα ελπίζει, τα πάντα υπομένει.
άγάπη οδέποτε κπίπτει· ετε δ προφητεαι, καταργηθήσονται· ετε γλσσαι, παύσονται· ετε γνσις καταργηθήσεται. κ μέρους δ γινώσκομεν κα κ μέρους προφητεύομεν· ταν δ λθη τ τέλειον, τότε τ κ μέρους καταργηθήσεται. τε μην νήπιος, ς νήπιος λάλουν, ς νήπιος φρόνουν, ς νήπιος λογιζόμουν· τε δ γέγονα νήρ, κατήργηκα τ το νηπίου. βλέπομεν γρ ρτι δι᾿ σόπτρου ν ανίγματι, τότε δ πρόσωπον πρς πρόσωπον· ρτι γινώσκω κ μέρους, τότε δ έπιγνώσομαι καθς κα πεγνώσθην.
Η αγάπη ποτέ δεν εκπίπτει αλλά μένει πάντοτε ισχυρή: τα χαρίσματα είτε είναι προφητείες θα καταργηθούν, είτε είναι ξένες γλώσσες θα παύσουν, είτε είναι γνώση θα καταργηθεί και αυτή. Διότι τώρα εν μέρει και όχι τέλεια γνωρίζουμε και προφητεύουμε, όταν όμως έλθει το τέλειον, τότε το μερικό και ατελές θα καταργηθεί. Όταν ήμουν νήπιο, ως νήπιο μιλούσα, ως νήπιο σκεπτόμουν, ως νήπιο συλλογιζόμουν. Όταν όμως έγινα άνδρας, κατήργησα πλέον εκείνα τα νηπιώδη. Διότι τώρα βλέπομε όπως σε ένα κάτοπτρο θαμπά και μας μένουν ανεξήγητα αινίγματα. Όταν όμως έλθει το τέλειο, θα ιδούμε φανερά και καθαρά, όπως πρόσωπο με πρόσωπο. Τώρα γνωρίζω μόνον ένα μέρος της αλήθειας, τότε όμως θα λάβω τόσο τέλεια γνώση, όσο με γνωρίζει ο Παντογνώστης.
νυν δ μένει πίστις, λπίς, γάπη, τ τρία τατα· μείζων δ τούτων άγάπη.
Αυτά θα γίνουν, τώρα δε μένουν η πίστις, η ελπίς, η αγάπη, αυτά τα τρία: μεγαλύτερη δε από αυτά είναι η αγάπη.

                                                                        Εύχομαι ολόψυχα
                                Σε όλους και όλες σας, καλό και χριστιανικό δωδεκαήμερο
                                                                                Έγραψε
                                                            Ο Ευάγγελος Μαυρογόνατος
                                                Απόστρατος Αξιωματικός του Στρατού Ξηράς



Αρχική Σελίδα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ

Ολόκληρο το Βιβλίο "Κλίμαξ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου.

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ (ΝΕΟ)

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ (Πάτριο) ΑΓ.ΟΡΟΥΣ

Αρχειοθήκη

ΡΑΔΙΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΟΡΥ

ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ

...ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ...

ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΥΜΑΤΙΖΕΙΣ

ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΚΥΜΑΤΙΖΕΙΣ
Ἀπ᾿ τὰ κόκαλα βγαλμένη τῶν Ἑλλήνων τὰ ἱερά, καὶ σὰν πρῶτα ἀνδρειωμένη, χαῖρε, ὢ χαῖρε, Ἐλευθεριά!

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΑΝΑΓΙΟΣ ΤΑΦΟΣ

ΠΑΝΑΓΙΟΣ ΤΑΦΟΣ
Κάντε κλικ στην εικόνα

ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΠΑΥΛΕΙΟΣ ΛΟΓΟΣ

ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ

ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
Κάντε κλικ στην εικόνα

ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ (ΜΑΚΡΗΣ)

ΑΓΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ (ΜΑΚΡΗΣ)
Κάντε κλικ στην εικόμα

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Κάντε κλικ στην εικόνα

ΗΧΗΤΙΚΑ

ΗΧΗΤΙΚΑ
Κάντε κλικ στην εικόνα

ΣΥΝΑΞΑΡΙ

ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

agiooros.org

ΒΙΝΤΕΟ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ

Δημοφιλείς Αναρτήσεις